Z vašich daní utratí až 90 milionů korun za spornou kampaň

22. 05. 2014 20:04:00
Platíte daně? Možná nevědomky přispějete na kampaň Potravinářské komory ČR. Tato organizace vypsala veřejné výběrové řízení na reklamní kampaň. Vyhlášená částka je až 90 milionů korun.

Říká vám něco Chráněné zeměpisné označení (CHZO), Chráněné označení původu (CHOP) a Zaručená tradiční specialita (ZTS)? Velmi pravděpodobně tyto značky neznáte. Organizace s názvem Potravinářská komora ČR to chce změnit, a tak vypsala veřejnou zakázku na "zajištění efektivní komunikační kampaně". Cílem reklamní kampaně je "posílení povědomí o evropském systému ochrany názvů produktů". Ve hře je slušných až 90 milionů korun.

Komora tyto peníze získá prostřednictvím dotace z Evropské unie. Svým způsobem to tedy zaplatíme všichni z našich kapes, protože ČR do EU odvedla celkem 342 miliard korun (zpět jsme dostali 676 miliard). Když by se náhodou komoře podařilo dotaci získat, peníze pochopitelně budou chybět jinde. Odtečou do zvýšení povědomí tří různých značek. Možná je uvidíte na billboardech, v časopisech nebo na reklamě na Internetu. Peníze za kampaň si rozdělí komora, reklamní agentura a média.

Pro srovnání: do značky kvality Klasa "odteklo" ze státních peněz od roku 2003 neuvěřitelných 1,5 miliard korun. Za tuto cenu podle agentury STEM/MARK získala značka povědomí 88 %. Je to odpovídající investice? Malý příměr pro představu: v dubnu utratili čeští inzerenti na webu 520 milionů korun. Firma Internet Mall například investovala 15 milionů korun v ceníkových cenách.

90 milionů na podporu tří značek

Co z toho všeho vyplývá? Potravinářská komora ČR chce utrácet celkově zhruba tolik, co investuje za šest měsíců do reklamy zaběhnutá společnost s obratem 4,4 miliardy korun. Za peníze nás všech bude ke stávajícím značkám (Klasa, Regionální potravina, Český výrobek, Vím, co jím, Zdravá potravina, BIO) přidána další trojice. Nemluvě o poměrně aktivní spotřebitelské značce dTest, která rovněž bojuje za kvalitu a pomáhá spotřebitelům.

Každý den na nás působí zhruba 20 000 reklamních podnětů. Mozek spotřebitele je omezený a nedokáže si zapamatovat všechny značky. Proč tedy vynakládat další peníze, které by bylo možné vynaložit na prospěšnější účely? Zeptejte se na to přímo Potravinářské komory ČR. Třeba dají na názory veřejnosti a svoji žádost o dotaci stáhnou nebo kampaň výrazně přehodnotí. V opačném případě v tichosti vyletí až 90 milionů korun do vzduchu...

Autor: Radim Hasalík | čtvrtek 22.5.2014 20:04 | karma článku: 15.99 | přečteno: 641x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 18.72 | Přečteno: 238 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 27 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 285 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 497 | Diskuse
Počet článků 9 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1594
Pomáhám firmám s podnikáním na Internetu pod značkou ParMinut.cz. Internetovému marketingu se věnuji více než 11 let.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...